Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Lisansüstü Programlara Kayıt

Lisansüstü Programlara Kayıt

Üniversitemize kabul edilen öğrencilerimizi tebrik ediyoruz. Üniversiteye kayıt işlemlerinizi tamamlamak için aşağıdaki açıklamaları dikkatlice okumanızı ve belirtilen tarihlere dikkat ederek işlemlerinizi tamamlamanızı önemle tavsiye ederiz.
1. Kayıt Tarihleri
2. Adım Adım Kayıt İşlemleri
3. Öğrenci Kayıt Bilgi Formunun Doldurulması ve Kayıt Belgelerinin Yüklenmesi
4. Kayıt İşlemi Tamamlandıktan Sonrası için Önemli Hatırlatmalar
5. Ücretler, Ödemeler ve Burslar
6. Yurtlar
7. İletişim ve Ulaşım

 

2024 - 2025 güz döneminde Özyeğin Üniversitesi lisansüstü programlarına kabul edilerek kayıt hakkı kazanan öğrenciler, belirtilen tarihler arasında Üniversiteye online kayıtlarını yapabilirler. Kayıt için dikkat edilmesi gereken işlemler “Adım Adım Kayıt İşlemleri” başlığı altında açıklanmıştır. Belirtilen tarihlerde kayıtlarını yapmayanlar Üniversiteye kayıt haklarını kaybederler. Kayıt için gerekli şartları taşımadığı sonradan anlaşılan veya bu şartları sonradan kaybeden öğrencilerin kayıtları yapılmış olsa dahi iptal edilir.

Önemli Not: YÖK Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği hususları gereği, tezsiz yüksek lisans programları hariç, aynı anda birden fazla lisansüstü programa kayıt yaptırılamaz ve devam edilemez. Bu sebeple, başka bir üniversitede tezsiz yüksek lisans hariç olmak üzere başka bir lisansüstü diploma programına kaydınız varsa, kayıt olmadan önce, ilgili üniversiteden ilişik kesme işlemlerini tamamlamanız gerektiğini önemle hatırlatırız. Kayıt işlemleri sonrasında başka bir üniversitede kaydı olduğu tespit edilen öğrencilerin üniversitemiz ile ilişiği kesilir. Kayıtlar öğrenci beyanı esas alınarak alınmaktadır ve bu konudaki tüm sorumluluk öğrenciye aittir.   

1. Kayıt Tarihleri

Güz Dönemi Kayıt Tarihleri  Bahar Dönemi Kayıt Tarihleri

 19-23 Ağustos 2024

 9-13 Eylül 2024

 23-25 Eylül 2024

 20-24 Ocak 2025

 5-7 Şubat 2025

2. Adım Adım Kayıt İşlemleri

  • Başvuru sırasında bildirdiğiniz e-posta adresinize gönderilecek olan kayda davet mektubunu dikkatlice okuyun.
  • Öğrenim ücretinizi ilan edilen tarihlerde Ödeme Yöntemleri sayfasında belirtildiği şekilde ödeyin (tam burslu öğrenciler hariç). 
  • Kayıt için yükleyeceğiniz tüm belgeleri pdf formatında, fotoğrafınızı ise jpeg formatında eksiksiz şekilde hazırlayın. Her bir kayıt belgesi için yalnızca tek doküman yüklenebilmektedir. Dolayısıyla birden fazla sayfası olan belgelerinizi tek bir doküman olarak yüklemeniz gerekir, her bir sayfa ayrı bir doküman olarak yüklenemeyecektir.
  • Öğrenci Kayıt Bilgi Formunu eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurun ve kayıt için gerekli belgeleri Öğrenci Kayıt Bilgi Formuna yükleyin. 

Kayıt sisteminde belgelerinizi yüklemiş olmanız kaydınızın tamamlandığı anlamına gelmemektedir. Belgeleriniz Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğü tarafından belirtilen kayıt günleri içinde 09.00-16.00 saatleri arasında kontrol edilip onaylanır ve kaydınız bu aşamadan sonra kesinleştirilir. Kayıtları aktif hale gelen öğrenciler online kayıt için yeniden belge yüklemesi yapamazlar.

Kesin kayıt işlemi tamamlanan öğrencilerin kişisel e-posta adresine OzU.Net hesabının şifresini oluşturabilmeleri için bir e-posta gönderilir. Bu e-postada iletilen adımları takip ederek şifrenizi oluşturmanız gerekmektedir. Üniversiteye kesin kayıt işlemlerinizi tamamladıktan sonra 24 saat içinde e-Devlet üzerinden onaylı öğrenci belgenizi alabilirsiniz.

Ücretler hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
Ödeme yöntemleri hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. 
  • Fibabanka şubelerinden nakit veya Kredili Mevduat Hesabı ile yapılacak ödemeler için şube listesine buradan ulaşılabilir.
  • Kredi kartı ile ödeme yapmak için tıklayınız: Kart İle Ödeme

ÖZÜ Kayıt Sistemi üzerinden Üniversiteye kayıt işlemlerini yapan öğrencilerin Öğrenci Kayıt Bilgi Formuna yükledikleri evrakların orijinallerini saklamalarını önemle hatırlatırız.

3. Öğrenci Kayıt Bilgi Formunun Doldurulması ve Belgelerin Yüklenmesi

Öğrenci Kayıt Bilgi Formu, tarafınıza kayda davet mektubu iletildikten sonra erişebilmeniz için aktif hale getirilecektir. Forma giriş yapmak için istenen kullanıcı adı, yerleşen öğrencinin T.C. / yabancı kimlik numarası olarak belirlenmiştir. T.C. / yabancı kimlik numarası olmayan adaylar ise öğrenci numarası ile doğum yılını birleştirerek elde edilen kod ile giriş yapabilirler. Forma erişebilmek için masaüstü veya dizüstü bilgisayara ihtiyacınız olacaktır; tablet veya cep telefonu ile forma erişim sağlanamamaktadır.

Öğrenci Kayıt Bilgi Formunu eksiksiz ve doğru olarak doldurduktan sonra kayıt belgelerinizi yüklemeniz gerekecektir. Kayıt belgeleriniz pdf formatında yüklenmelidir, yalnızca fotoğraf jpeg formatında olmalıdır. Yükleyeceğiniz her bir belge için tek bir dosya yüklemeniz gerekir (örneğin 2 sayfalık bir dosyayı tek seferde ilgili alana yükleyebilirsiniz ancak 2 sayfayı 2 ayrı dosya olarak yüklememelisiniz.)

Kayıt için gerekli belgeleri aşağıda bulabilirsiniz:

1- Diploma: Yüksek lisans programlarına veya lisans derecesi ile doktora programlarına kayıt için lisans diplomasının taranmış hali; yüksek lisans derecesi ile doktora programlarına kayıt için lisans ve yüksek lisans diplomasının taranmış hali. E-devlet sistemi üzerinden alınan mezuniyet belgeleri de kabul edilmektedir. İngilizce veya Türkçe dilinde olmayan diplomaların, Türkçe veya İngilizce dilinde noter tasdikli çevirisinin de taranmış halinin yüklenmesi gerekir.

 2- Diploma Denklik Belgesi (Yurt dışında öğrenim gören T.C. vatandaşları için): Yurt dışında öğrenim gören T.C. uyruklu adayların YÖK’ten aldıkları Diploma Denklik Belgesi’nin taranmış hali. Denklik belgesi henüz teslim edilmemiş adaylar tanınırlık belgelerini yüklemelidirler. Amerika ve Hollanda haricindeki ülkelerden mezun olan öğrenciler, tanınırlık belgelerini e-devlet sistemi üzerinden sorgulayarak kendileri alabilmektedir. Amerika veya Hollanda'daki üniversitelerden mezun olan öğrenciler, tanınırlık süreci için Öğrenci Hizmetleri ile iletişime geçebilirler. Öğrenciler, Denklik belgeleri hazır olduğunda Üniversiteye iletmekle yükümlüdürler.

3- Diploma Tanınırlık Belgesi (Yurt dışında öğrenim gören Yabancı uyruklular için): Yurt dışında öğrenim gören yabancı uyruklu vatandaşların diploma tanınırlığı için gerekli başvuru Üniversitemiz tarafından yapılır. 

4- Transkript: Yüksek lisans programlarına veya lisans derecesi ile doktora programlarına kayıt için lisans transkriptinin; yüksek lisans derecesi ile doktora programlarına kayıt için lisans ve yüksek lisans transkriptinin aslının taranmış hali. Transkript Türkçe ve İngilizce dışındaki dillerde ise noter tasdikli tercümesinin taranmış hali. E-devlet üzerinden de alabilirsiniz. Diploma supplement/eki transkript olarak kabul edilmez.

5- Bilim Sınavı Belgesi: Üniversiteye kabulde kullanılan ALES / GRE / GMAT belgesi sınav sonuç belgesinin taranmış hali. Kabul edilen dış sınav sonuçlarının değerlendirmeye alınabilmesi için sınavın yapıldığı tarihten itibaren geçerlilik süresini doldurmamış olması, sınav sonuç belgesinin yüklenmesi şarttır.

6- İngilizce Yeterlik Belgesi (İngilizce yeterlilik isteyen programlar için): Öğrenim dili İngilizce olan programlara kayıt yaptıracak öğrencilerin, kayıt tarihleri esnasında geçerlik süresi dolmamış ve programa kabul için gerekli puana sahip YDS/e-YDS//YÖKDİL veya TOEFL/IBT sınav sonuç belgesinin taranmış hali. Kabul edilen dış sınav sonuçlarının değerlendirmeye alınabilmesi için sınavın yapıldığı tarihten itibaren geçerlilik süresini doldurmamış olması, sınav sonuç belgesinin taranmış halinin yüklenmesi şarttır. Yüksek lisans programı başvurularında, öğrenim dili tamamen İngilizce olan bir yükseköğretim programından en geç 2 yıl içerisinde mezun olup, enstitü tarafından yapılan değerlendirme sonucu İngilizce dil bilgileri yeterli bulunan adaylar, İngilizce dil yeterlik sınav sonucu koşulundan muaf tutulurlar. Bu durumda olan öğrencilerin, öğrenim dillerinin %100 İngilizce olduğuna dair üniversitelerinden yazı alıp sisteme yüklemeleri gerekmektedir. Doktora programına kayıt olacak öğrenciler bu kuraldan yararlanamaz.

TOEFL sınav sonuç belgesinin geçerli olabilmesi için sınava devlet üniversitelerinde girilmesi şartı aranmaktadır. Bunun dışındaki sınav sonuçları ve sınavın Home Edition versiyonu geçersizdir.

İngilizce dil yeterlik koşulunu Üniversitemiz tarafından düzenlenen TRACE sınavına katılarak sağlayan yüksek lisans programı adaylarının sınav sonucuna ilişkin belge sunmasına gerek yoktur.

7- Türkçe Yeterlik Belgesi (Yabancı uyruklular için): Öğrenim dili Türkçe olan programlara kayıt için Türkçe yeterlik belgesi taranıp yüklenmelidir.

8- Fotoğraf: Adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde ve son altı ay içinde çekilmiş 1 adet vesikalık biyometrik fotoğrafın taranmış hali. Bu fotoğraflar ilerleyen süreçte tüm belgelerde (öğrenci belgesi, öğrenci kimlik kartı vb) kullanılacağı için vesikalık fotoğraf sunulması önemle rica olunur.

9- Kimlik Belgesi: Aşağıda belirtilen belgelerden durumunuza uygun olan belge yüklenmelidir:

  • Nüfus cüzdanının önlü arkalı taranmış hali. (Sürücü belgesi kabul edilmez. Fotoğraf çekmek kabul edilmemektedir.)
  • Mavi kartın önlü arkalı taranmış hali. (Fotoğraf çekmek kabul edilmemektedir.)
  • Pasaportun fotoğraf, kimlik bilgileri ve Türkiye’ye son giriş tarihini gösteren sayfalarının taranmış hali. (Fotoğraf çekmek kabul edilmemektedir.)

10- İkamet İzni (Yabancı uyruklular için): İkamet izninin aslının taranmış hali. İkamet izni olmayanlar, kayıt işlemlerinin tamamlanması için Göçler İdaresi Genel Müdürlüğü’nden ikamet iznine online başvuru yapmalı ve ikamet iznini aldıktan sonra ilgili sayfaların kopyalarını, kayıt tarihinden itibaren en geç bir ay içinde Öğrenci Hizmetleri ile iletişime geçerek teslim etmelidir.

11- Askerlik Durum Belgesi (T.C uyruklu erkek adaylar için): E-devletten alınan güncel “Askerlik Durum Belgesi”nin taranmış halinin yüklenmesi gerekmektedir (Tecilli, terhis, muaf, bedelli vb. tüm durumlarda belge yüklenmelidir). Geçici/sınırlı muafiyet hakkı olan öğrencilerin kayıt sonrası muafiyet durumunda değişiklik olması halinde güncel belgelerini Öğrenci Hizmetlerine sunmaları gerekir.

Öğrencilerin askerlik durum bildirimi ASAL’a Öğrenci Hizmetleri tarafından yapılmaktadır. Lisansüstü Askerlik işlemleri hakkında detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

4. Kayıt İşlemi Tamamlandıktan Sonrası için Önemli Hatırlatmalar

ÖzÜ Hesabı Şifre İşlemleri: Üniversiteye kesin kaydınız tamamlandıktan sonra, Öğrenci Kayıt Bilgi Formunda belirttiğiniz kişisel e-posta adresinize Üniversite sistemlerine erişim için kullanacağınız OzU.Net hesabınızın şifresini oluşturabilmeniz için tarafınıza otomatik bir e-posta gönderilecektir. Bu e-postada iletilen işlemleri takip ederek şifrenizi 24 saat içinde oluşturmanız gerekmektedir.

Öğrenci Kimlik Kartları (Kampüs Kart): Öğrenci Kimlik Kartları, Üniversiteye giriş esnasında kullanılır ve kütüphane, öğrenci servisleri, fotokopi ve yazıcı gibi çeşitli olanaklardan yararlanmanızı sağlar. Üniversiteye kayıt olduktan sonra kartların ne zaman teslim edileceği bilgisi öğrencilere ozu.edu.tr uzantılı e-posta adresleri aracılığıyla duyurulacaktır.

5. Ücretler, Ödemeler ve Burslar

Kayıt işlemlerinin tamamlanabilmesi için, öğrencilerin ödemekle yükümlü oldukları ücretlerin tamamını ödemeleri gerekir. 

2024-2025 akademik yılı ücretleri hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
 
 
Ödeme yöntemleri hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. 
  • Fibabanka şubelerinden nakit veya Kredili Mevduat Hesabı ile yapılacak ödemeler için şube listesine buradan ulaşabilirsiniz.
  • Kredi kartı ile ödeme yapmak için tıklayınız: Kart İle Ödeme

6. Yurtlar

Yurtlar ve yurt başvuruları hakkında bilgi almak için Yurtlar sayfamızı inceleyebilir ve Yurt Müdürlüğü ile görüşebilirsiniz.

2024-2025 akademik yılı yurt ücretlerine buradan ulaşabilirsiniz.

 7. İletişim ve Ulaşım

Çağrı Merkezimiz 08.00 - 16.30 saatleri arası hizmet vermektedir. Üniversiteye kayıtlar hakkında detaylı bilgi için, çağrı merkezi ile iletişime geçebilir veya e-mail atabilirsiniz.

☎: 444 4 OZU (698) / 0 216 564 9000
@: student.services@ozu.edu.tr