Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

YDO Kontenjanından Lisans Programlarına Kayıt

YDO Kontenjanından Lisans Programlarına Kayıt

Üniversitemize kabul edilen öğrencilerimizi tebrik ediyoruz. Üniversiteye kayıt işlemlerinizi tamamlamak için aşağıdaki açıklamaları dikkatlice okumanızı ve belirtilen tarihlere dikkat ederek işlemlerinizi tamamlamanızı önemle tavsiye ederiz.
 

 

2020 - 2021 akademik yılında Özyeğin Üniversitesi’ne Yurt Dışından Öğrenci (YDO) kontenjanlarından kabul edilerek kayıt hakkı kazanan öğrenciler, belirtilen tarihler arasında  Üniversiteye online kayıtlarını yapabilirler. Kayıt için edilmesi gereken işlemler “Adım Adım Kayıt İşlemleri” başlığı altında açıklanmıştır.  Öğrencilerimizin onilne kayıt olmaları yeterlidir; Üniversiteye gelerek şahsen kayıt yaptırmanıza gerek yoktur. Belirtilen tarihlerde kayıtlarını yapmayanlar Üniversiteye kayıt hakkını kaybederler. Kayıt için gerekli şartları taşımadığı sonradan anlaşılan veya bu şartları sonradan kaybeden öğrencilerin kayıtları yapılmış olsa dahi iptal edilir. 

1. Kayıt Tarihleri

2020 - 2021 Akademik Yılı Güz Dönemi 
Yurt Dışından Öğrenci Kontenjanından Kabul Alan Öğrenciler için Kayıt Tarihleri

Erken Kayıt Tarihleri

17 - 21 Ağustos 2020 tarihleri arasında

Normal Kayıt Tarihleri

03 - 11 Eylül 2020 tarihleri arasında

Geç Kayıt Tarihleri

07 - 12 Ekim 2020 tarihleri arasında

Sayfa Başı

2. Adım Adım Kayıt İşlemleri

Üniversitemize kabul edilen öğrencilerin, öncelikle, Duyuru Modülü üzerinden yayınlanacak olan, "Öğrenci Numarası" ile, öğrenim hayatları boyunca Üniversitedeki tüm online sistemlere erişim için kullanacakları "kullanıcı adı" ve "ÖZÜ e-posta adresi"ni kontrol etmeleri gerekir. Duyuru Modülüne giriş yapmak için istenen kullanıcı adı, yerleşen öğrencinin T.C. kimlik numarası olarak belirlenmiştir. Sonrasında, kayıt işlemlerini kolaylaştırmak ve Üniversitedeki ilk günlerinde ihtiyaç duyabilecekleri bilgileri edinebilmek için web sayfamızı dikkatlice okumanızı önemle tavsiye ederiz. Öğrenci numaraları, Uluslararası Ofis tarafından kabul verilip ön ödeme işlemi tamamlandıktan sonra Duyuru Modülü üzerinden yayınlancaktır.

ÖZÜ Kayıt Sistemi Üzerinden Online Kayıt

Kayıt işlemlerinizi başlatabilmeniz için, aşağıda listesi iletilen kayıt belgelerini hazırlamanız, sonrasında da kayıt için belirtilen işlem adımlarını takip ederek kayıt işleminizi tamamlamanız gerekmektedir.

Kayıt İçin Adımlar:

  • Öğrenim ücreti ödenir.
  • Öğrenci Kayıt Bilgi Formu eksiksiz bir şekilde doldurulur. 
  • Kayıt için gerekli belgeler Öğrenci Kayıt Bilgi Formuna yüklenir ve form tamamlanır. Yüklenen belgelerin pdf veya jpeg formatında olması gerekir.
  • Forma yüklenen belgeler, Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğü tarafından, belirtilen kayıt günleri içinde 09.00-16.00 saatleri arasında kontrol edilip onaylanır ve kaydınız kesinleştirilir. 

Kayıt İçin Gerekli Belgeler

1. Kimlik BilgileriAşağıda listesi iletilen kimlik bilgilerinden bir tanesinin iletilmesi yeterlidir.

  • T.C. ve/veya KKTC uyruğu bulunan adaylardan nüfus cüzdanlarının arkalı önlü kopyası (Sürücü belgesi kabul edilmemektedir.)
  • Yabancı uyruklu adaylardan pasaportun resim, kimlik, adres bilgileri ve Türkiye’ye son giriş tarihini gösteren sayfalarının kopyası. Ayrıca, çift uyruklu öğrencilerden, vukuatlı nüfuz cüzdan örneğinin aslı.
  • Mavi kart sahibi olan adaylardan, mavi kartlarının kopyası.

2. Lise Diploması/Mezuniyet Belgesi/Attestat: Lise diplomasının/Mezuniyet belgesinin/Attestat'ın kopyası. İlgili belgenin aslı henüz temin edilmemişse, yeni tarihli geçici mezuniyet belgesi; Türkçe veya İngilizce dışındaki dillerde düzenlenmiş ise ayrıca noter tasdikli tercümesi.

3. Yurt dışından alınmış lise diplomaları için Denklik Belgesi: Lise Diploması Denklik Belgesi yerel Türk Büyükelçiliği/Konsolosluğu veya Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığından alınabilir. Denklik Belgesi’nin lise diplomanızın / sertifikanızın Türkiye'de elde edilenlere eş değer olduğunu belirtmesi gerekir. Kayıt yaptırmadan önce denklik belgesinin alınmasını önemle hatırlatırız. Eğer bu belgeyi ülkenizden almanız mümkün değilse, ÖZÜ Uluslararası Ofisi, İstanbul Milli Eğitim Bakanlığından denklik belgenizi nasıl alacağınız konusunda sizi bilgilendirebilir. Denklik Belgesi'ni almanın sizin sorumluluğunuz olduğunu hatırlatmak isteriz. (İstanbul'da denklik belgesi almak için en az 1 ay gerekmektedir, bu yüzden en son kayıt tarihinden önce gelmelisiniz. Aksi halde kayıt yaptıramazsınız. Lütfen kayıt tarihlerine dikkat ediniz.)

4. Sınav Sonuç Belgesi: Yurt dışı öğrenci kontenjanından kabul edilen adayların başvuru ve kabulde kullanılan sınav sonuç belgesinin kopyası; Türkçe veya İngilizce dışındaki dillerde düzenlenmiş ise ayrıca noter tasdikli tercümesi.

5. Ödeme Dekontu: Başvurusunu tamamlayan adaylar arasında yapılan değerlendirme sonucu başvurusu olumlu olan adayların ön koşul olarak ön ödemelerini tamamlamaları gerekmektedir. Banka şubesinden yapılan ödemeler için ücretin ödendiğini gösteren banka dekontunun yüklenmesi gerekir. İnternet şubesinden yapılan ödemeler için e-dekontun eklenmesi yeterli olacaktır. Banka kartı veya kredi kartı ile yapılan ödemelerde herhangi bir belge sunulmasına gerek yoktur. 

  • Ücretler hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
  • Ödeme yöntemleri hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. 

6. Fotoğraf: 1 adet vesikalık biyometrik fotoğraf

7. İkamet İzni Belgesi (İkamet Tezkeresi): Varsa, halen geçerli olan ikamet izninin bir kopyası. İkamet izni olmayanların Göçler İdaresi Genel Müdürlüğünden ikamet iznine online başvuru yapmaları ve ikamet iznini aldıktan sonra ikamet tezkeresinin bir kopyasını, kayıt tarihinden itibaren en geç bir ay içinde Öğrenci Hizmetleri’ne teslim etmeleri gerekmektedir. İkamet iznine başvuru ancak öğrenci vizesi ile gerçekleşebilmektedir. Vize almakla yükümlü olan öğrencilerin Türkiye'ye gelmeden önce öğrenci vizesine başvurmaları gerekmektedir.

8. Taahhütname: Online kayıt işlemi sonrasında kayıt belgelerinin asıllarının ve Denklik Belgesi'nin Öğrenci Hizmetleri'ne ilan edilecek olan tarihte teslim edileceğine dair taahhütname. Belgeyi buradan indirebilirsiniz.

9. Öğrenim Vizesi Kopyası: Yabancı uyruklu öğrenciler, kayıt ve Denklik Belgesi prosedürleri için öğrenim vizesi almakla yükümlüdür. Lütfen Türkiye'ye gelmeden önce öğrenim vizesine başvurduğunuzdan emin olunuz.

10. Askerlik Durum Belgesi: 22 yaşını dolduran Türk öğrencilerin e-devletten alınabilecek askerlik durum belgesini ibraz etmeleri gerekmektedir.

11. İngilizce Dil Yeterlik Belgesi: Tüm öğrenciler, İngilizce yeterliliklerini kanıtlamak için Üniversite tarafından düzenlenen çevrimiçi (online) İngilizce Dil Yeterlik sınavlarına girmeli veya Üniversite tarafından tanınan ulusal veya uluslararası bir sınavın geçerli bir sınav sonuç belgesi sunmalıdır. Dil Yeterlilik Koşulları hakkında daha fazla bilgi için lütfen buraya tıklayınız.

12. Türkçe Dil Yeterlik Belgesi: Türkçe dil yeterliğinin kanıtı sadece Türkçe eğitim veren akademik programlara (Hukuk ve Mimarlık (Türkçe) kayıt yaptırmak isteyen yabancı uyruklu öğrenciler için gereklidir. En az son üç yılında, ortaöğrenimini Türkiye’de Türkçe öğrenim veren kurumlarda tamamlayanlardan Türkçe Yeterlik Belgesi aranmaz. TÖMER veya Yükseköğretim Kurulu tarafından akreditasyonu olan sınav merkezlerinden alınan Türkçe Yeterlik sınavlarından geçerlik süresi içinde B1 (Orta) düzeyinde veya üzeri puan almış olan öğrenciler, Türkçe yeterlik koşulunu sağlamış olurlar.

13. Pilotaj lisans programına kayıt yaptıracak adayların ek olarak aşağıdaki belgeleri sağlaması gerekmektedir:

  • Adli Sicil Arşiv Kaydı Belgesi: Cumhuriyet Başsavcılıklarından son 1 ay içinde alınmış arşiv kayıtlı adli sicil belgesi. T.C. uyruklu öğrenciler, E-devlet sistemi üzerinden Adlî Sicil Kaydı Sorgulama Formu aracılığıyla belgeyi temin edebilirler. Belgeyi arşiv kayıtlı oluşturabilmek için, Kurum Türü alanında "Resmi" seçeneğini; Belgenin Neden Verileceği alanında ise "Diğer"i seçebilirsiniz. Yabancı uyruklu öğrencilerin belgeyi temin etmek için Cumhuriyet Başsavcılıklarına başvuruda bulunması gerekir.
  • Yerleşim yeri (İkametgah) belgesi: Türkiye'de ikameti olan öğrenciler için yerleşim yeri bildirir belge aslı ile bir kopyası (E-devlet sistemine erişimi olan öğrencilerin, bu sistem üzerinden alacağı belgeler kabul edilir.)
  • ICAO Ek-1 Sınıf 1 Hükümlerine Uygun Sağlık Raporu: Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş sağlık kurumlarından ICAO Ek-1 Sınıf 1 hükümlerine uygun 1’inci sınıf sağlık sertifikasının aslı ile bir kopyası. Yetkili havacılık tıp merkezlerinin listesine SHGM resmi web sayfasından ulaşabilirsiniz. Yetkili havacılık tıp merkezinden alınan sağlık raporunun sertifikaya dönüştürülme zorunluluğu bulunmaktadır ve öğrencilerin sorumluluğundadır. Sağlık raporunun sertifikaya dönüştürülmesi ile ilgili işlemlere SHGM resmi web sayfasından ulaşabilirsiniz. Kayıt gününe kadar sağlık raporlarını bürokratik işlemlerin uzaması nedeniyle sertifikaya dönüştüremeyen öğrencilerin kayıt işlemleri sağlık raporunun aslı ve bir kopyası ile yapılabilecektir. (01 Ekim 2019 tarihine kadar 1’inci sınıf sağlık sertifikalarının aslını ve bir kopyasını teslim etmeleri koşuluyla). 1’inci sınıf sağlık sertifikaları kopyası ile karşılaştırıldıktan sizlere iade edilecek ve öğrenciliğiniz süresince her yıl yenilenme ve kopyasının Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi’ne teslim edilme sorumluluğu sizlerde olacaktır.

 

14. Havacılık Yönetimi lisans programına kayıt yaptıracak adayların ek olarak aşağıdaki belgeleri sağlaması gerekmektedir:

  • Sağlık Sertifikası: Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde alınmış sağlık raporu. (İşitme kaybı/eksikliği, görme kaybı eksikliği vs.). (Rapor, özel hastaneden veya devlet hastanesinden temin edilebilir.)
  • Adli Sicil Arşiv Kaydı Belgesi: Cumhuriyet Başsavcılıklarından son 1 ay içinde alınmış arşiv kayıtlı adli sicil belgesi. T.C. uyruklu öğrenciler, E-devlet sistemi üzerinden Adlî Sicil Kaydı Sorgulama Formu aracılığıyla belgeyi temin edebilirler. Belgeyi arşiv kayıtlı oluşturabilmek için, Kurum Türü alanında "Resmi" seçeneğini; Belgenin Neden Verileceği alanında ise "Diğer"i seçebilirsiniz. Yabancı uyruklu öğrencilerin belgeyi temin etmek için Cumhuriyet Başsavcılıklarına başvuruda bulunması gerekir.

Öğrenci Kayıt Bilgi Formunun Doldurulması ve Belgelerin Yüklenmesi

Kayıt belgelerinizi pdf veya jpeg formatında tamamladıktan sonra, Öğrenci Kayıt Bilgi Formunu eksiksiz ve doğru olarak doldurmanız ve kayıt için gerekli tüm belgeleri Öğrenci Kayıt Bilgi Formuna yüklemeniz gerekmektedir. Form, tarafınıza kayda davet mektubu iletildikten sonra erişebilmeniz için aktif hale getirilecektir. Formlara giriş yapmak için istenen kullanıcı adı, tarafınıza tahsis edilen öğrencinin numarası ile doğum yılının bitişik olarak yazılmasından elde edilen kod olarak belirlenmiştir. Forma erişebilmek için masaüstü veya dizüstü bilgisayara ihtiyacınız olacaktır; tablet veya cep telefonu ile forma erişemezsiniz.

Öğrenci Kayıt Bilgi Formunun İçeriği:

  • İletişim Bilgileri 
  • Üniversite Bilgileri (Varsa, geçmiş Üniversite bilgileri)
  • Askerlik Bilgileri (T.C. uyruklu erkek öğrenciler için)
  • Aile Bilgileri
  • Sağlık Bilgileri
  • Engellilik Bilgileri
  • Üniversite Seçim Bilgileri
  • Belge Yükleme Modülü
  • Kişisel Verileri Koruma Kanunu kapsamında bilgilendirme metni

Önemli Not:

Öğrenci Kayıt Bilgi formunda kişisel e-posta adresinizi girmeniz istenecektir. Üniversiteye kayıt işleminiz kesinleştikten sonra, kişisel e-posta adresinize Üniversite sistemlerine erişim için kullanacağınız OzU.Net hesabınızın şifresini oluşturabilmeniz için bir e-posta gönderilecektir. Bu e-postada iletilen işlemleri takip ederek şifrenizi 24 saat içinde oluşturmanız gerekmektedir. Kayıt sonrasında tüm bilgilendirmeler, ozu.edu.tr uzantılı e-posta adresinize iletilecek olup, İngilizce dil yeterliği için gireceğiniz sınavlarda da OzU.Net hesabınızın kullanıcı adı ve şifresine ihtiyaç duyacaksınız. Tüm bu işlemleri sorunsuz bir şekilde tamamlayabilmek için Kayıt Bilgi Formunda aktif olarak kullandığınız bir e-posta adresini tanımlamanızı önemle tavsiye ederiz.

ÖZÜ Kayıt Sistemi üzerinden Üniversiteye kayıt işlemlerini yapan öğrencilerin Öğrenci Kayıt Bilgi Formuna yükledikleri evrakların orijinallerini saklamalarını önemle hatırlatırız. İlerleyen haftalarda, kayıt esnasında Öğrenci Kayıt Bilgi Formuna yüklenen belgelerin Öğrenci Hizmetleri’ne teslim edilebilmesi için randevu verilecektir. Öğrencinin kendisine iletilen gün ve saatte belgelerini sağlamaması durumunda üniversite kaydının iptal edilme hakkı saklıdır.

Sayfa Başı

3. Kayıt İşlemi Tamamlandıktan Sonrası için Önemli Hatırlatmalar

  • ÖzÜ Hesabı Şifre İşlemleri: Üniversiteye kesin kaydınız tamamlandıktan sonra, Öğrenci Kayıt Bilgi Formunda belirttiğiniz kişisel e-posta adresinize Üniversite sistemlerine erişim için kullanacağınız OzU.Net hesabınızın şifresini oluşturabilmeniz için tarafınıza bir e-posta gönderilecektir. Bu e-postada iletilen işlemleri takip ederek şifrenizi 24 saat içinde oluşturmanız gerekmektedir.
  • Kayıt Belgelerinin Teslim Edilmesi: ÖZÜ Kayıt Sistemi üzerinden kayıt evrakları yükleyerek Üniversite kayıt işlemlerini tamamlayan öğrencilere, ilerleyen haftalarda kayıt esnasında Öğrenci Kayıt Bilgi Formuna yükledikleri belgeleri Öğrenci Hizmetleri’ne teslim edebilmeleri için randevu verilecektir. Randevuyla ilgili bilgiler, öğrencilerin ozu.edu.tr uzantılı e-posta adreslerine gönderilecektir. Öğrencinin kendisine iletilen gün ve saatte belgelerini şahsen getirmesi gerekecektir. 
  • Öğrenci Kimlik Kartları (Kampüs Kart): Öğrenci Kimlik Kartları, Üniversiteye giriş esnasında kullanılır ve kütüphane, öğrenci servisleri, fotokopi ve yazıcı gibi çeşitli olanaklardan yararlanmanızı sağlar. Üniversiteye kayıt olduktan sonra kartların ne zaman teslim edileceği bilgisi öğrencilere ozu.edu.tr uzantılı e-posta adresleri aracılığıyla duyurulacaktır.
  • İngilizce Dil Yeterlik Sınavları: Öğrenim dili İngilizce olan programlara kayıt olan öğrencilerin İngilizce dil yeterliklerinin belirlenmesi için Üniversite tarafından düzenlenecek olan sınavlara girmeleri zorunludur. Düzenlenecek sınavlar hakkında,  aşağıda yer alan “İngilizce Dil Yeterliği” bölümünden bilgi alabilirsiniz. Öğrenim dili Türkçe olan programlara kayıt olan öğrencilerin bu sınavlara girmeleri zorunlu olmamakla birlikte, sınava katılmaları tavsiye edilir.
  • Genel Sağlık Sigortası: Türkiye’de eğitim almak isteyen yabancı uyruklu öğrencilerin İkamet Tezkeresi alabilmeleri için Türkiye’den Genel Sağlık Sigortası yaptırmaları zorunludur. Adaylar sigortalarını kendileri yapmakla yükümlüdür. Bu konuda kayıt sonrasında Uluslararası Ofis, öğrencilerimize gerekli yönlendirmeleri yapmaktadır.
  • İkamet Tezkeresi: İkamet izni olmayan yabancı uyruklu öğrencilerin Üniversiteye kayıt sonrasında Göçler İdaresi Genel Müdürlüğünden ikamet iznine online başvuru yapmaları, başvurularını şahsen tamamlamaları ve ikamet iznini aldıktan sonra ikamet tezkeresinin bir kopyasını, kayıt tarihinden itibaren en geç bir ay içinde Öğrenci Hizmetleri Ofisi’ne teslim etmeleri gerekmektedir. İkamet iznine başvuru ancak öğrenci vizesi ile gerçekleşebilmektedir. Vize almakla yükümlü olan öğrencilerin Türkiye'ye gelmeden önce öğrenci vizesine başvurmaları gerekmektedir. İkamet tezkeresi almak için gerekli belgeleri Göçler İdaresi web sayfası üzerinden inceleyerek, başvuru esnasında ihtiyaç duyacağınız belgeleri önceden tamamlamanızı önemle hatırlatırız.
  • Lise Diploması Denklik Belgesi Temini: Denklik Belgesi yerel Türk Büyükelçiliği/Konsolosluğu veya Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığından alınabilir. Denklik Belgesi’nin lise diplomanızın / sertifikanızın Türkiye'de elde edilenlere eş değer olduğunu belirtmesi gerekir. Kayıt yaptırmadan önce denklik belgesinin alınmasını önemle hatırlatırız. Eğer bu belgeyi ülkenizden almanız mümkün değilse, ÖZÜ Uluslararası Ofisi, İstanbul Milli Eğitim Bakanlığından denklik belgenizi nasıl alacağınız konusunda sizi bilgilendirebilir. Denklik Belgesi'ni almanın sizin sorumluluğunuz olduğunu hatırlatmak isteriz. Denklik belgesi başvurusu için gereken evraklar ve başvuru süreciyle ilgili bilgilere Milli Eğitim Bakanlığı Denklik Web Sayfası üzerinden ulaşabilirsiniz. Denklik işlemleriyle ilgili MEB tarafından hazırlanmış Sıkça Sorulan Soruları incelemenizi de önemle tavsiye edilir. 

Sayfa Başı

4. İngilizce Dil Yeterliği

 

Öğrenim Dili İngilizce Olan Programlarda İngilizce Dil Yeterliği

Öğrenim dili İngilizce olan lisans programlarına kayıtlı tüm öğrencilerin, İngilizce dil yeterliliklerini sağlamaları gerekir. Bu programlara yeni kayıt yaptıran öğrencilerin dil yeterliği, Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından Üniversiteye ilk kayıtlarını yaptırdıkları akademik yılın başında düzenlenen 1. Aşama - İngilizce Düzey Belirleme Sınavı (PLACEMENT) ve 2. Aşama - İngilizce Yeterlik Sınavı (TRACE) ile ölçülür. Sınavlardan başarılı olan öğrenciler, İngilizce Hazırlık Programından muaf olur ve lisans programında öğrenimlerine başlarlar. Sınavlardan yeterli puanı alamayan öğrencilerimiz ise, sağladıkları başarıya göre İngilizce Hazırlık Programına yerleştirilirler. 

Üniversite tarafından kabul edilen ve geçerlik süresi içinde ulusal veya uluslararası sınav belgesi olan öğrenciler, belgelerini 3 - 11 Eylül 2020 tarihleri arasında Üniversite kayıtlarını tamamladıktan sonra Yabancı Diller Yüksekokulu’na sunarak İngilizce Hazırlık Programından muafiyet talebinde bulunabilirler. Kabul edilen sınavlar hakkında detaylı bilgi, “Dil Yeterlik Koşulu” sayfasından alınabilir. Belgesi uygun olmayan öğrencilerin mutlaka Üniversite tarafından düzenlenen dil yeterlik sınavlarına girmeleri gerekir.

Öğrenim Dili Türkçe Olan Programlarda İngilizce Dil Yeterliği

Öğrenim dili Türkçe olan Hukuk ve Mimarlık lisans programlarında İngilizce Hazırlık Programı isteğe bağlıdır, isteğe bağlı olarak hazırlık okumak isteyen öğrenciler, taleplerini Üniversite kayıtlarını tamamladıktan sonra ozu.edu.tr uzantılı e-posta adresleri üzerinden en geç 4 Eylül 2020 Cuma saat 16.00'ya kadar student.services@ozu.edu.tr adresine e-posta ile iletmelidirler. Öğrencilerin seviye ve düzeylerinin belirlenebilmesi için Üniversite tarafından düzenlenen sınavlara girmeleri veya Üniversite tarafından kabul edilen ve geçerlik süresi içinde ulusal veya uluslararası sınav belgesi sunmaları gerekir. 

Türkçe programa kayıt olan ve isteğe bağlı hazırlık okumak istemeyen öğrencilerin de, Üniversite tarafından yapılan dil yeterlik sınavlarına girmeleri tavsiye edilir. Bu sınav sonuçlarına veya iletilen ulusal/uluslararası sınav belgelerine göre öğrenciler:

  • Lisans programı müfredatında yer alan zorunlu “ENG 103 İngilizce I (Türkçe Programlar)” ve ENG 104 İngilizce II (Türkçe Programlar)” derslerinden muaf olabilirler. Muaf olunan ders için ilgili dönemdeki kredi yükü çerçevesinde kalmak koşuluyla başka ders alınabilir. 
  • TRACE sınavından başarılı olmaları veya kabul edilen ulusal / uluslararası sınav belgelerine sahip olmaları durumunda, programlarının seçmeli dersleri arasında yer alan öğrenim dili İngilizce olan dersleri alabilirler.

Kabul edilen sınavlar hakkında detaylı bilgi, “Dil Yeterlik Koşulu” sayfasından alınabilir.  

İngilizce Seviye Tespit ve Yeterlik Sınavları

1. Aşama: Online Düzey Belirleme Sınavı (PLACEMENT)
Kapsamı Lisans programlarına yeni kabul edilen öğrenciler
İçeriği Okuduğunu anlama, dil bilgisi, ve kelime bilgisi ölçümü yapılacaktır. Sınavda toplam 70 soru vardır. Sınav süresi 40 dakikadır.
Sınav Yöntemi https://lms-exam.ozyegin.edu.tr/my/ adresi üzerinden online olarak düzenlenecektir. Sınava girebilmek için ihtiyaç duyacağınız bilgilere Online İngilizce Düzey Belirleme Sınavı Yönergesinden ulaşabilirsiniz. Sınavdan önce bu dokümanı dikkatli bir şekilde okumanızı ve gerekli hazırlıkları yapmanızı önemle hatırlatırız.
Sınav Tarihi 11 Eylül 2020 Cuma
Sınav Saati Duyuru Modülü”ne giriş yaparak sınav giriş saatinizi öğrenebilirsiniz.
Başarı Koşulu 70 üzerinden 48
Notlandırma "S": Başarılı, "U": Başarısız
Sonuçların Açıklanması 11 Eylül 2020 Cuma, saat 19.00 itibarıyla https://sis.ozyegin.edu.tr/ adresi üzerinden OzU.Net kullaıcı adı ve parolanızla giriş yaparak sınav sonucunuzu öğrenebilirsiniz
2. Aşama: Online İngilizce Yeterlik Sınavı (TRACE)
Kapsamı PLACEMENT sınavında başarılı olan öğrenciler
İçeriği Dinlediğini anlama, okuduğunu anlama ve yazma becerilerinin ölçümü yapılacaktır. Sınav süresi aralar dahil yaklaşık 3,5 saattir.
Sınav Yöntemi https://lms-exam.ozyegin.edu.tr/my/ adresi üzerinden online olarak düzenlenecektir. Sınava girebilmek için ihtiyaç duyacağınız bilgilere Online İngilizce Yeterlik Sınavı Yönergesinden ulaşabilirsiniz. Sınavdan önce bu dokümanı dikkatli bir şekilde okumanızı ve gerekli hazırlıkları yapmanızı önemle hatırlatırız.
Tarihi-Saati  14 Eylül 2020 Pazartesi, saat 10.00
Başarı Koşulu 100 üzerinden 65
Notlandırma "S": Başarılı, "U": Başarısız
Sonuçların Açıklanması 21 Eylül 2020 Pazartesi, saat 19.00 itibarıyla https://sis.ozyegin.edu.tr/ adresi üzerinden OzU.Net kullaıcı adı ve parolanızla giriş yaparak sınav sonucunuzu öğrenebilirsiniz.
Sınavlara Girecek Öğrencilerin Dikkatine!
  • Sınav öncesinde, Özyeğin Üniversitesi web sayfasında yer alan sınav örneklerini incelemenizi tavsiye ederiz. 
  • Fotoğraflı resmi bir kimliğinizi (nüfus cüzdanı, ehliyet, pasaport gibi) mutlaka yanınızda bulundurunuz. 
  • Sınav başlangıcından en az yarım saat önce hazır bulununuz.
  • Sınavların hiçbir aşaması için her ne sebepten olursa olsun, mazeret sınavı düzenlenmez. Sınava girmeyen öğrenciler, sınavdan başarısız olmuş sayılırlar.
  • Placement sınavından başarılı olan öğrencilerin Online TRACE Deneme sınavına katılmaları zorunludur. Deneme sınavına erişim yetkileri Placement sınav sonucuna göre verilecektir.
Sınav için Donanım Gereklilikleri:
  • Bu sınavlara girebilmek için bir masaüstü veya dizüstü bilgisayara ihtiyacınız olacaktır. Tablet veya cep telefonu ile sınava erişemezsiniz. 
  • Bilgisayarınızın aşağıda belirtilen donanıma sahip olduğundan emin olmanız gerekir:
    • En az i3 işlemcisi ve 4GB RAM bellek kapasitesi
    • Uygun bir işletim sistemi (Windows 10, Mac OS Sierra (en az))
    • En az 8 mbps güvenilir internet erişimi
    • Çalıştığından emin olduğunuz dâhili veya harici web kamerası, hoparlör ve mikrofon
    • Sınav öncesi, olabilecek elektrik ve/veya internet bağlantısı kesintisine karşı tedbir almanız gerekliliğini hatırlatırız. Alınabilecek önlemler:
    • Bilgisayarınızın şarjının dolu olması ve elektriğe bağlı olması
    • Modeme yakın bir yerde oturmanız ve gerekirse ethernet kablosu ile internete bağlanmanız
    • 4G mobil internet bağlantısına sahip olmanız
Sınav Ortamı Gereklilikleri:
  • Sınava sessiz ve size ait olan bir odada tek başınıza katılmanız tavsiye edilir. İnternet kafe, kafeterya veya açık bir alanda sınava giremezsiniz. 
  • Sınav boyunca bilgisayarınızı bir masaya koyun ve uygun bir pozisyonda sandalyede oturun (Ayakta, veya yatakta oturarak/uzanarak sınava giremezsiniz.
  • Bilgisayarınızı koyduğunuz masanın üstü temiz ve boş olmalıdır.
Sınav Öncesinde:
  • Yukarıda belirtilen tüm gereklilikleri yerine getirdiğinizden emin olun (teknik donanım, çevre koşulları ve diğer şartlar).
  • LMS sayfasından belirtilen Zoom toplantısına açıklanan saatte katılın.
  • Toplantıda sınav gözetmeni ile tanışıp, kendisinin okuyacağı yönergeleri dikkatli bir şekilde takip edin.
Sınav Sırasında:
  • Dikkatle okuduğunuz Çevrimiçi Placement Test ve TRACE Sınavı yönergelerini yerine getiriniz.
  • Sınavlarınız kayıt altına alınacaktır.

Sınav Sonuçlarına Göre Değerlendirme

PLACEMENT ve TRACE sınavlarına giren öğrenciler, aldıkları puanlara göre aşağıdaki şekilde değerlendirileceklerdir:

 

Sayfa Başı

5. Ücretler, Ödemeler ve Burslar

Kayıt işlemlerinin tamamlanabilmesi için, öğrencilerin ödemekle yükümlü oldukları ücretlerin tamamını ödemeleri gerekir. Öğrenciler ödemelerini Amerikan Doları veya Türk Lirası olarak yapabilirler.

2020-2021 akademik yılı ücretleri hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

30 Ağustos 2020 tarihli 31229 Sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan, 2913 Sayılı Mal ve Hizmetlere Uygulanacak Katma Değer Vergisi Oranlarının Tespitine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar doğrultusunda KDV dahil öğrenim ücretlerimiz güncellenmiştir. 

Ödeme yöntemleri hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. 
2020-2021 akademik yılı yurt ücretlerine buradan ulaşabilirsiniz.

 

6. Yurtlar

Yurtlar ve yurt başvuruları hakkında bilgi almak için Yurtlar sayfamızı inceleyebilir ve Yurt Müdürlüğü ile görüşebilirsiniz.

2020-2021 akademik yılı yurt ücretlerine buradan ulaşabilirsiniz.

 

7. İletişim

Çağrı Merkezimiz 9.00 - 16.00 saatleri arası hizmet vermektedir. Üniversiteye kayıtlar hakkında detaylı bilgi için, çağrı merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.

☎: 444 4 OZU (698) / 0 216 564 9000
@: student.services@ozu.edu.tr

Sayfa Başı